úterý 18. srpna 2015

Už to prasklo

Původně jsem si plánoval napsat příspěvek jak dodat živiny, aby třapina nezasychala, ale změna je život.

Za poslední dva dny napršelo 73 mm, což je super. Ve vinice se, ale ukázalo, že náhlá změna osmotického tlaku má za následek praskání bobulí.

Dnes jsem našel dost popraskaných hroznů hlavně na skorých odrůdách a stolních hroznech. Na svatovavřineckém, kde jsem půlil hrozny, jsem nenašel jedinou.

Dá se očekávat, že ještě budou hrozny praskat, ale předpověď slibuje suché počasí takže škody nečekám velké.

Přesto provedu tzv. Záchranný postřik a to aquavitrinem K v koncetraci 4 l na hektar. Pro lepší smáčení přidám prev B2.

Oba přípravky mají nulovou ochrannou lhůtu. Takže pokud hrozny z vinice jíte jako my, nebude problém.

Vodní sklo na povrchu poškozené bobule vytvoří tenkou vrstvičku a tím zabrání vstupu patogenů do hroznu. Prev B2 urychlí vysychání. V loňském roce to fungovalo skvěle.

Místo prev b2 lze použít kocide v koncetraci 1.5 l na hektar.

Na stránkách Vinarskepotreby.cz je článek k tomuto tématu, ale pouze pro konvenční vinaře.

Jak to dělám já.



1 komentář: