čtvrtek 14. dubna 2016

Jaro je tu.

Po delší odmlce způsobené mojí leností a hlavně "kreativní" prací ve sklepě jsem opět plný tvůrčích sil.

Nová vinohradnická sezóna byla úspěšně zahájena vápněním vinice v lednu. Přijde mi to jako nejlepší preventivní krok proti plísni a padlí popř. Hnilobě. K udržovacímu vápnění stačí cca 350 až 400 kg/ha.

Vinice uspěšně prežila loňské sucho, což se ale nedá říct o cca 130 sazenicich rieslingu. Jako náhradu jsem podsadil asi 50 ks mixu rieslingu rýnského a vlašského spolu se Sauvignonem. Pracoval sem tak vehementně až sem si zlomil rýč. Při kopání zbylých asi 25 děr jsem si vzpomněl na svou zakladní vojenskou službu u pěchoty. Myslím, že bych se ještě teď dovedl slušně zakopat.

Vinice začíná pomalu rašit a to, kromě osenic přilákalo i vinaře s jarním postřikem sulkou. Osobně se chystám na první postřik elementární sírou až budou vidět tři lístky.

Postřik sírou dodá potřebný biogenní prvek do půdy a navíc zlikviduje zbytky případného padlí. Tento postřik je nutný pokud, podobně jako já, nepoužíváte sirnaté postřiky na hrozen.

Jak to dělám já.

Žádné komentáře:

Okomentovat