neděle 28. června 2015

Nedělní procházka



Využil jsem toho, že po nedělním obědě junior usnul a vyrazil jsem na procházku po vinici.

Během víkendu párkrát sprchlo a počasí nám připravuje pěknou výheň, tak kontrola stavu byla na místě.

Během ní se mi podařilo najít jedno zrnko s bílým povlakem tak typickým pro padlí. Mimo to jsem opět našel další zrnka s vyléčeným padlí.

Vinice má bobule téměř velikosti hrachu a to je období, kdy začíná hrozit nadbytek příjmaného dusíku rostlinou z půdy tj. podle toho je také nutné zvolit další postřik.
Zatím byly pro ochranu proti padlí použity jenom rostlinné přípravky domácí výroby a
ty budou tvořit opět základ podpůrného postřiku, který doplním přípravkem Prev B2 a draselným vodním sklem.

Hlavním důvodem pro použití draselného vodního skla je dodání draslíku k možnému nadbytku dusíku z půdy. 
Tím dojde k udržení dobrého poměru mezi N a K a vyšší odolnosti rostliny proti padlí.
Prev B2 jako smáčedlo pomůže rovnoměrně rozprostřít postřik na hrozen a tím přímo ochránit bobule.
Ideální termín aplikace bude od středy do pátku brzy ráno.

Jak to dělám já.


Žádné komentáře:

Okomentovat